
Dat er flink getwitterd wordt overal, kan niemand denk ik meer ontgaan. Tot nu toe heb ik wel eens tweets gevolgd over een item dat "hot" was, maar heb ik nooit de behoefte gevoeld hier zelf iets mee te doen.
Lijkt me een goed uitgangspunt om me hier toch wat meer in te verdiepen, om te zien welk nut Twitter dan toch zou kunnen hebben dat er zoveel gebruik van wordt gemaakt ....
Het statement dat binnenkwam bij mij was dat je via Twitter een kant van mensen kan zien die je niet van hen kende. Zou dat de aantrekkingskracht zijn? Een nieuwe vorm van "verbinding" vinden met een ander?
Twitter, de moderne kroeg, waar altijd bekenden zijn, en waar je zelf het deurbeleid bepaald.
Maar Twitter is ook: Connectie / Informatie / Communicatie. Wat gebeurt er, what is happening?
De nieuwe generatie wordt ook wel de generatie van de communicatie genoemd. Blijkbaar is dit een fase in de geschiedenis van de mensheid die aan ons voltrekt nu. Verzetten heeft denk ik geen zin. Leren kennen wel ... !
Ik vond het interessant te lezen dat Twitter voor een instituut (bibliotheek / museum enz.) nog niet zo vanzelfsprekend werkt. Twitter vaart toch het best bij een individuele, natuurlijke stem, een persoonlijke presentatie. En hoe vind je als instituut nu díe stem ....
Het biedt de bibliotheek wel een kans om meer persoonlijk met de klant in contact te komen, de interactie aan te gaan dus .
Waar ik erg om moest lachen was de Tweet die ik vond op de pagina van Bart en Vera (voorbeeld van een succesvolle aanpak van Twitter bij het Museum Boerhaave):
16/11 AH wil eerlijke chocoladeletters en haalt de letters P en V uit de schappen ....
Nieuws in humor verpakt. Dat vind ik toch wel leuk aan Twitter. Het directe, het laatste nieuws, en dit dan heel persoonlijk doorgegeven.
Gisteren heb ik een account aangemaakt op Twitter. Ik ga dit de komende dagen eens onderzoeken.
Mocht ik hierbij veel weerstand in mijzelf voelen, dan stap ik over op plan B en dat is het onderzoeken van Twitter via Twittersearch. Er volgt dus nog een verslag-je ....
update op zondagavond 21-11
Het Twitteronderzoek gaat een beetje als een nachtkaarsje uit.
Tot tweemaal toe heb ik een account gemaakt bij Twitter. Dit verliep prima; bevestigingsmail gekregen, maar daarna ..... kreeg ik steeds een foutmelding op mijn eigen (nieuwe) Twitterpagina. Misschien ligt het aan mijn computer, maar ik kon dus vanwege die foutmelding helemaal niets uitvoeren / zien op deze pagina.
Dus verder gegaan met plan B: het onderzoeken van Twitter via Twittersearch, ook via de geavanceerde zoekopties. Ik heb hierdoor een idee gekregen hoeveel er getwitterd wordt (veel!) en waarover er getwitterd wordt.
Een kijkje vanaf de zijlijn dus .... Ik heb er vrede mee!
Leuk blog heb je! het heeft me wat leestijd gekost, maar het is de moeite waard om deze te lezen. Volgens mij vind je het zelf ook leuk om te doen, en de twitter ik moest er even over nadenken, maar hij is sterk, Echter moet ik nu opschieten met kopen, want ik heb de V ook nodig.
BeantwoordenVerwijderenmaar dan wel van eerlijke chocolade.
Die van de P's en de V's is wel steengoed. Wat je al niet via Twitter kunt vinden. Jij hebt het in ieder geval al ontdekt. Ik hoop dat er over een paar dagen weer wat nieuws te melden is.
BeantwoordenVerwijderenBen benieuwd naar het vervolg Ankie. Goed verhaal.
BeantwoordenVerwijderenFokke en Sukke zijn er ook bij! Leuk!
BeantwoordenVerwijderenAnkie bedankt voor je recept. Ik ga het zeker gebruiken !
BeantwoordenVerwijderenWat geweldig goed geschreven !
BeantwoordenVerwijderenEn deze zin :
Verzetten heeft denk ik geen zin. Leren kennen wel ... !
Een zin die de hele cursus 23 dingen in 1 zin samenvat.
Dat moeten ze dus echt op de homepage zetten bij de site van 23 dingen
Ik wil je graag volgen in een oceaan van "twiteraars", hoe kan ik je traceren?
BeantwoordenVerwijderenWat leuk dat iedereen zijn eigen tekst uit jouw stukje haalt. Dit vind ik een mooie uitspraak van jou: "Twitter, de moderne kroeg, waar altijd bekenden zijn, en waar je zelf het deurbeleid bepaald". Heel treffend beschreven.
BeantwoordenVerwijderenVanaf de zijlijn kun je inderdaad ook mensen volgen. Vanmorgen hoorde ik op de radio dat er weinig winkeliers zich bezig houden met de social media en dat ze moeten oppassen de boot niet te missen.
Twitter geeft de bibliotheek ook een kans om meer persoonlijk met de klant in contact te komen, de interactie aan te gaan (zoals je zo treffend zei). Ook wij moeten de boot niet missen!